vrijdag 9 oktober 2015

Sloffen, Lala en inkopen

Het goeie voornemen om onafgemaakte projecten af te maken, ben ik niet helemaal nagekomen. Ik heb weer veel te leuke haakideeen voorbij zien komen waar ik meteen weer mee aan de slag ben gegaan.

Zo heb ik slofjes gehaakt van Granny squares. Een Granny square is een gehaakt vierkantje. Granny (oma) staat waarschijnlijk voor oud want  een granny square is een klasssiek patroon. Er zijn inmiddels allerlei variaties in patroon te vinden. Een aantal weken geleden had ik al wat geoefend in het haken van Granny Squares en nu dus een paar vrolijke sloffen in elkaar gezet.
De sloffen die ik gehaakt heb waren een cadeau voor moeder. Zij heeft altijd last van koude voeten en is nu erg blij met de sloffen.
foto is niet geweldig...

Wat ik WEL heb afgemaakt is de Lalaloopsy van het Mysterie Haken Project. Oh oh, wat een werk was dat. Vooral die dunne armen en benen....erg lastig om te haken, al dat gepriegel. Dat is niet zo mijn ding. Maar nu met de haren en het rokje is het wel een heel grappig popje geworden. Nou ja, popje? Lala is bijna 40 cm lang.

 
Verder heb ik nog wat inkopen gedaan. Niet dat ik iets nodig had, maar ik kon het niet laten om weer wat dingetjes te bestellen. Zo heb ik houten knoopjes met de tekst "handmate with love". Vanaf nu zit er dus op ieder haaksel zo'n knoopje....of een houten plaatje want die moest ik ook hebben toen ik ze zag.
Ook heb ik 100 veiligheidsoogjes gekocht. Ik heb nog geen idee waar ik ze voor ga gebruiken maar oogjes zijn altijd makkelijk om op voorraad te hebben.

En nieuwe haaknaalden met softgrip. Ik haak eigenlijk al een hele  tijd met een haaknaald. Maat 4 van Glover. Dit is een heel fijne haaknaald. Ook deze heeft een softgrip waardoor je de naald wat prettiger kan vasthouden en geen pijnlijke vingers krijgt. Maar deze naald is behoorlijk prijzig. Nu zag ik op het internet een set haaknaalden die erg veel op die van Glover lijken. De prijs was zo laag dat ik ze besteld heb. De naalden zien er op zich goed uit. De handvatten zitten echter los dus die zal ik nog vastzetten met een druppeltje "een seconde" lijm. Ik heb ze nog niet uitgeprobeerd maar zal dat binnenkort wel gaan doen.
knopen, plaatjes en oogjes
 

Bij de kruidvat zag ik Bulky Garen liggen. Die moest ik natuurlijk ook weer meenemen. Het idee is om er sloffen van te maken. Dat dikke garen is helemaal hip. Ik heb er mutsen en vesten van gezien. Het ziet er stoer uit. Ik hoop de sloffen binnenkort te gaan maken want het wordt een stuk koeler buiten.
Bulky garen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten