donderdag 10 december 2015

Feestdagen

Het is alweer december. Het jaar is snel voorbij gegaan. Maarja, wat wil je. Wanneer je druk bent, vliegt de tijd. Iedereen heeft het tegenwoordig druk. Maar drukte veroorzaak je voor een groot deel toch zelf. Je wilt van alles doen, je wilt overal bij zijn en je wilt alles weten. Op sociale media zie en lees je ook zoveel. Op een gegeven moment raak je overloaded met informatie en ideeen.

Zo ook met haken. Als je googled op haakpatronen wordt je overspoeld met ideeen en patronen. En je wilt alles maken want alles is leuk. Omdat dat onmogelijk is moet je keuzes maken. En dat valt niet mee want.....alles is leuk.

Zo moest ik (van mezelf) alle 10 de wensdiertjes maken. En nog een paar extra op verzoek. Nou, ik had het geweten. Pols overbelast dus ik moest even wat rustiger aan doen met haken. Dat was lastig want ik was inmiddels een beetje verslaafd geraakt. Maar met wat rust en Arniflor(dat spul is werkelijk overal goed voor) verdween de pijn al snel.

Dus voor de feestdagen heb ik gelukkig weer wat creaties kunnen haken.

De sinterklaas en pieten van Christel Krukkert. Erg leuk. Ik had alleen een patroon van de piet dus de sinterklaas heb ik zelf een beetje aangepast.

Voor de kerst heb kerstfiguurtje gehaakt. De patronen zijn van Dendennis. Gratis verkrijgbaar op internet. Ze zijn vrij eenvoudig en snel te maken. Ze zijn ongeveer 15 cm hoog. Leuk voor in de boom of als groepje op tafel.

Deze haaksels heb ik allemaal met acrylgaren van de Zeeman en Wibra gehaakt. Ik haak daar graag mee. Ook is het vrij goedkoop anders zou mijn hobby wel heel erg duur worden met al dat garen wat ik erdoorheen haak.

Voor mijn verjaardag had ik een leuk patroontje inclusief materiaal voor een portemoneetje gekregen. Weer eens wat anders dan dat ik gewoonlijk haak maar ook leuk om te doen. Het meest lastige vond ik om de sluiting aan het haakwerk te zetten. Dit heb ik met nylon garen gedaan(soort visdraad). Dit draad werkt niet echt mee. Maar het is gelukt.
 
Momenteel ben ik met iets groots bezig. Hier zal ik de komende weken nog wel mee zoet zijn. Ik hou het nog even geheim maar ik kan je verzekeren dat het echt heel leuk wordt. En als dat af is, heb ik nog wat mooie patronen liggen, die ik zeker ook wil maken. Plannen genoeg dus voor het volgend jaar.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten