maandag 4 januari 2016

Een goeie start in 2016

Allereerst wil ik ieder die mijn blog leest een gezond en gelukkig 2016 toewensen.

Ik kan het wel hebben over het afgelopen jaar. Over wat voor verschikkelijke dingen er in de wereld zijn gebeurd en dat het nieuwe jaar hopelijk beter zal zijn, maar dat doe ik niet.
Ook aan goede voornemens voor 2016 doe ik niet. Daar komt zelden wat van terecht. En dat niet alleen.....ik vind dat je jezelf ook een druk oplegt door die goede voornemens. En als het dan uiteindelijk niet luk, is het weer een enorme teleurstelling.
Natuurlijk heb ik wel wat ideeen en gedachtes wat ik kan veranderen of wil gaan doen maar die heb ik al jaren. Soms maak ik het waar, maar vaak krijg ik plots weer heel andere ideeen of plannen en sla ik een heel andere weg in.

In dit blog heb ik het alleen maar over mijn creatieve handwerkjes. Wat eigenlijk ook begint als een voornemen. Het voornemen om het te maken. En die voornemens voer ik vaak wel uit.

Nou, ik kan je vertellen, ik heb het jaar 2015 met een spektakelstuk afgesloten. Om het maar even op zijn "Heel-Holland-Bakt's" uit te drukken.
Iemand stuurde mij een afbeelding van een heel leuk haakwerkstuk. Het leek best moeilijk maar ik hou wel van wat uitdaging. Na wat zoekwerk ontdekte ik dat dit om een patroon van Mala Designs ging. Mala Designs heeft veel meer leuke patronen die te koop zijn via Dawanda.com.
Dus ik heb mijn haakwerk waar ik mee bezig was aan de kant gegooid en stortte me op de paddenstoelengroep van Mala. Het was een hoop werk maar zo leuk om te doen. En het resultaat is mooi. Ik kan er uren naar kijken.

Ik heb het gehaakt met Acrylgaren Saskia van Wibra. Haaknaald 4. De creatie is 34 cm hoog en 47 cm breed. De onderkant heb ik verzwaard met siersteentje zodat ze stevig blijft staan.
En voor de nieuwsgierigen onder ons...er zijn 40 blaadjes in verwerkt.



 
Voordat ik aan de paddenstoelen begon was ik net op tijd klaar met de creatie van Mysterie Haken.  Ik had al in een eerder bericht vermeld wat dit inhoud. Het is een facebookpagina die regelmatig patronen vrij geeft. Iedere week krijg je een deel van het patroon en van te voren weet je niet wat het gaat worden. Erg leuk want tussentijds kan je foto's plaatsen en zie je wat je mede-haaksters doen.
Af en toe doe ik hieraan mee. Ook deze keer, rond kerst.
Dit is het resultaat geworden.

En dan mijn eerste creatie in 2016.
Nu ik fan van Mala Designs ben, ben ik in 2016 gestart met de paarse draak. Ook zo'n grappige creatie. Niet moeilijk, wel veel werk. Het enige lastige van dit patroon zijn de vleugels. De vleugels heb ik verstevigd d.m.v. een ijzerdraadje. Zo kan ik de vleugels iets naar boven buigen waardoor ze mooi gespreid staan.
De draak heb ik ook weer gehaakt met Acryl garen van Wibra. Haaknaald 4. De draak is 37 cm hoog en 46 cm breed. Is die niet geweldig?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten