vrijdag 11 maart 2016

Mysterie, eekhoorn en orchidee

Het is even stil geweest rond mijn blog maar stil zitten heb ik niet gedaan. Nee hoor. Met die mooie, zonnige wintermaanden ga ik graag naar buiten. Als het maar droog is en als de zon maar schijnt. Tegen kou kan je je kleden. Dus goed ingepakt met mijn Merino wollen sokken en ondershirt, windstopper, overschoenen, muts en dikke handschoenen, heb ik toch nog een paar fietstochten gemaakt. Ook wandelen is in deze maanden erg ontspannend. Weinig mensen op het pad dus wandelen in alle rust.
Bijna ieder weekend heb ik wel een fiets- of wandeltocht kunnen maken. Van mij mag het ieder jaar zo'n zachte winter zijn.

Tussen al die outdoor activiteiten heb ik ook nog wat gehaakt. Vanwege een pijnlijke pols heb ik wel een tandje terug moeten doen. Ik had last van een haakpols, zal ik maar zeggen.  Mijn linkerpols maakt tijdens het haken, constant eenzelfde beweging en op een gegeven moment voelde het niet meer helemaal goed. Tijdens het haken had ik geen last maar wel als ik bijvoorbeeld iets optilde. Wat rust en Arniflor (is echt overal goed voor) heeft de blessure gelukkig weer doen genezen.

Zoals ik eerder vermeld had, haak ik mee met de Mysterie Haken op Facebook. Een aantal weken geleden was er weer een heel leuke Mysterie. Tot het laatste moment was het een raadsel wat het zou worden. Ik had geen idee. Niemand had enig idee. Dit is het resultaat. Eigenlijk weet ik nog niet wat het precies voor moet stellen maar hij is wel leuk. Een fantasie beest.

Het beestje is 39 cm breed en 24 cm hoog. Gehaakt met Scheepjeswol, haaknaald 5


Na deze creatie ben ik weer een patroon van Mala Designs gaan haken. De  Berlijnse Kerstdieren. Tenminste...één van de Berlijnse Kerstdieren. De patronen van Mala Designs heb je namelijk niet in 2 dagen af. er gaat behoorlijk wat tijd in zitten maar daarom zijn ze natuurlijk zo mooi. Het zijn echt kunstwerken, hoorde ik pas iemand zeggen. En dat zijn ze inderdaad. De paddenstoelen en draak, die ik eerder gehaakt heb, zijn inderdaad kunstwerken.
Zo ook deze. Helaas heb ik mijn werk moeten staken omdat ik problemen had met de staart. De staart moet dit en pluizig worden maar ik heb tot nog toe nog niet de juiste garen kunnen vinden. Zonder staart is die ook al leuk. Het is nu een soort grondeekhoorn of hamster, zeg maar.
Aan de staart wordt dus nog gewerkt.

Berlijnse kerstdier van Mala Designs. Gehaakt met Saskia garen, haaknaald 5. Hoogte 38 cm.


 
En dan mijn laatste creatie. Iets heel anders dan dat ik tot nu toe gehaakt heb. Bloemen. Op faceboek pagina Yvonne's gratis haakpatroontjes kwam ik dit tegen. De orchidee vond ik echt heel mooi. Dus ben ik hieraan begonnen. Ik moest wel even op jacht naar ijzerdraad, bloembinderstape, een potje en oase. Bij een tuincentrum, hier in de buurt, hadden ze gelukkig bijna alles. IJzerdraad vond ik nog tussen mijn hobby spulletjes van heeeeel lang geleden. In een ver verleden heb ik namelijk nog wel eens sieraden gemaakt. En zo zie je maar, wie wat bewaard......
Het was erg leuk om de Orchidee te maken. Vooral omdat je dus met verschillende materialen werkt.
De bloem en blaadjes staan vast in droge oase. Voor de stevigheid heb ik een laagje klei op de oase gelegd. Op die manier zit het vast en kan je het dus niet eruit trekken. Van mijn kerststuk had ik nog wat mosachtig spul bewaard. Dit heb ik vastgeplakt op de klei.
De Orchidee staat nu in de kantine van mijn werk.

Volgens een patroon van Yvonne. Gehaakt met Catania Cotton, haaknaald 3. Hoogte incl. pot 50 cm

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten